Conexiunea dintre afecțiunile pielii si riscul de alergii alimentare explicată genetic

Două variante comune în gena KIF3A cresc riscul, în cazul copiilor mici, ca piela să nu funcționeze ca o barieră de protecție și să conducă astfel la dermatita atopică. Acest lucru poate contribui la dezvoltarea alergiilor alimentare și a astmului odată cu creșterea lor. Studiul, realizat de oamenii de știință de la Centrul Cincinnati Children și publicat în Nature Communications, aduce într-o lumină nouă rolul mecanismelor genetice și moleculare în dermatita atopică, o afecțiune comună de care suferă până la 20% din copii.

Deși eczema se rezolvă de obicei pe măsură ce copiii cresc, mulți dintre aceștia au funcția de protecție a pielii afectată în continuare, riscând să dezvolte condiții mai severe, inclusiv astmul și alergiile alimentare. Rezultatele studiului ar putea face mai ușoară identificarea copiilor cu eczeme care sunt cel mai dispuși să progreseze către alte afecțiuni alergice. Acest lucru ar permite intervențiile în stilul de viață precum și alte terapii preventive care să fie direcționate către copiii cu risc ridicat.

Studiul sugerează, de asemenea, o nouă țintă pentru tratamentul potențial. „Alergiile la alimente sunt în creștere și cauzele nu sunt în totalitate clare”, declară dr. Gurjit Khurana Hershey, Director, Divizia de Cercetare Astm. „Acest studiu adaugă dovezi teoriei conform căreia sănătatea pielii este mai strâns legată de sănătatea pulmonară și intestinală decât se credea”.